Zastanawiając się nad wyborem rodzaju koszulki oraz zadruku warto zastanowić się jaki jest faktyczny koszt tego rodzaju usługi.

Zacznijmy od tego, że podobnie jak w innych branżach zawsze istnieje kilka rodzajów realizacji zleceń. Nie inaczej jest w przypadku nadruków na odzieży.

Głównym podziałem nadruku są metody przeniesienia grafiki czy tekstu na materiał.
Analizując je można wyróżnić: sitodruk, sublimację oraz druk bezpośredni Dtg. Kolejność technik jest chronologiczna uwzględniając kryterium czasu.
Nasza firma zajmuje się techniką pomiędzy sitodrukiem a Dtg. Warto odnotować, że każda metoda ma swoje plusy i minusy, dlatego nie można bezpośrednio stwierdzić, że nasz wybór jest najlepszy.

Generalnie jest on podyktowany zastosowaniem sublimacji w naszej firmie. Jest to technika uniwersalna dla naszej pracy i wykonywania zleceń. Bądź co bądź temat na inny czas tak samo jak analiza sitodruku i dtg.

Przejdźmy do meritum, ile kosztuje ta koszulka. Pierwsza sprawa to wybór koszulki pod nadruk. Z naszego punktu najkorzystniejszą opcją są marki: Promostars, Fruit Of The Loom oraz Stedman.
Mając już koszulkę decydujemy jak i co chcemy na niej mieć – kwestia oczywista. Następnie w jaki sposób chcemy naszą koncepcje umieścić na t-shircie.
Sublimacja to papiery lub folie. Cena papieru waha się w granicach od 2 do nawet 15 zł za arkusz formatu A4, natomiast folia (najprostsza) flex to koszt z rzędu 45 zł za metr bieżący (100 cm x 50 cm – cena detaliczna (ceny uwzględniające również koszt usługi).
Generalnie koszt koszulki zależy od ilości zadruku – sprawa oczywista. Nie jest jednak możliwy zadruk całej koszulki to też warto wziąć pod uwagę decydując się na nadruk sublimacją lub foliami.
Jest to technika idealna pod logotypy, teksty reklamowe, nazwiska na odzieży sportowej, numery, zdjęcia itp. Transfer uzależniony jest od papieru, czasu, temperatury a nawet docisku prasy.

Podsumowując koszty na przykładzie Eleven Łańcut:
– koszulka – od 12 zł brutto
– nadruk z użyciem papierów – już od 3 zł
– koszt eksploatacji prasy, czas pracownika oraz koszt energii – 2 zł/szt.
Wycena dotyczy np. zestawu: koszulka z jednokolorowym logo wielkości 8 cm x 8 cm.
Oczywiście nie jest to zasada. Jak wspomnieliśmy wyżej jest kilka czynników decydujących o cenie.
Mimo wszystko siła sublimacji to przede wszystkim jakość i trwałość, dlatego warto wybrać tą metodę decydując się koszulkę z własnym nadrukiem.
Już niedługo na stronie kolejny wpis dotyczący analizy i efektów wykorzystania folii flex i flock – usługi którą również świadczy Eleven Łańcut.